fredag 30. januar 2009

Stakkars Vilja!!

Blogglisten

Huff og huff.

Det er en stor ekkel rød og hvit hankatt som terroriserer Vilja når hun er ute. Men foreløpig har det gått greit.

Men her om dagen kom hun inn, gjemte seg under sengen og bare freste hvis vi prøvde å snakke til henne.

Hun kunne nesten ikke gå!!

Jeg kunne se at pelsen var tørr og fin, så hun var nok ikke overkjørt heldigvis. Men hun hadde løse pelsdotter på bakparten ved hoftene. Men hun var tydelig livredd og hadde veldig vondt.

Heldigvis kjenner vi en dyrlege og kunne ringe han.

Han mente hun sikkert hadde blitt banket opp av en hankatt ja, og sikkert hadde fått skikkelig julig og blitt bitt bak.

Han kom neste morgen, bedøvet henne og baberte henne bak så han kunne se godt.

Og ganske riktig, der var det et sår. Hun fikk antibiotika med en gang, så det ikke skulle gå infeksjon i det.

Men hun ser ikke mye kul ut nå med barbert bakpart. Litt sånn omvendt bikini!

Lillegrå ble tydeligvis irritert over at hun freste rundt her inne. Men i går kveld fikk hun lov til å ligge i samme seng som henne!

Dog, ikke så nærme men.

Kanskje innerst inne, så forstår Lillegrå at Vilja er skadet.

4 kommentarer:

siv anita sa...

huffda!!

Stakkars Vilja!!! god bedring til henne!! håper hun ble frisk igjen snart!!

Havfruen sa...

Legger igjen en kommentar her også når jeg først "fant" deg. Nydelige kattebilder.
Jeg har en stor Boxer-hann, men hadde også katt. Tutsi (katta) var helt klart sjefen. Hun forsvant plutselig for oss 18. august 2008. Jeg leita, hengte opp lapper, annonserte på nettet og i lokalavisa uten napp. Hun var chippet..så mest sannsynlig har hun blitt tatt av rev eller grevling. Men ikke godt å ikke vite..

IngunnBW sa...

Å neiii...'takkar liten ny pus i nabolaget. Det skal ikke være lett nei. Vi er plaget av en sort villkatt som spiser opp maten til Pus som er utekatt. Hun har matstasjon og sengehule i svalgangen i inngangen til huset. Tror du ikke den svarte slasken overtar både matfat og seng og forviser Pus til sne og kulde. Hun prøver å knurre, men det blir for tamt. Han kaster seg over maten til og med når både Bimbo og jeg står rett ved siden av. Grrr, jeg er så sint på utysket. Men så tenker jeg at det er jo bare en katt som prøver å overleve, og får dårlig samvittighet av at jeg har kastet både koster og vann etter ham.

Anonym sa...

Takk for en interessant blogg