fredag 30. oktober 2009

Farvel Lillegrå

Blogglisten
Stakkars pusen min.




Min eldste pus, Lillegrå måtte desverre avlives i går. Hun ble bare 9 år gammel stakkars.I sommer ble hun plutselig så veldig tynn. Men dyrleger mente at det var pga den varmen vi hadde i Juni og at hun fløy mye ute hele tiden. Hun hadde jo fått seg en venn som jeg så henne mye med og slo meg til ro med det.


Men nå i høst ble hun ikke noe bedre. Mange dyrlegebesøk. Blodprøver og røntgenbilder. Men de kunne ikke finne noe spesielt annet enn veldig lav blodprosent.


Men da jeg kom hjem i går etter jobb lå hun hjemme i kramper. Jeg prøvde å sette henne opp, men hun klarte ikke å gå. Bakbena var lammet og helt stive. Blikket hennes var helt tomt.Så da bar det til dyrlegen i hui og hast igjen. De trodde hun kanskje hadde fått blodpropp.Diverse undersøkelser igjen. Men livet sto ikke til å reddes stakkars. Smerter og dårlig livskvalitet sto foran henne.

Så vi lot henne få slippe.Lillegrå sovnet inn i armene mine i går kveld. Utrolig trist.Her er et bilde av henne der hun lå og koste seg sammen med Lillegutt en dag han var litt tufs.



5 kommentarer:

fru Sandeggen sa...

Neimen så trist, Charlotte!

Vi mistet gammelpus på samme måte for snart et år siden, akkurat samme forløp. Sender deg varme klemmer, ikke helt fri for kattehår...

Hilde

josimo sa...

Det er så trist å si farvel til sine gode firbente venner.Men det er godt når vi på 2ben klarer å ta riktige beslutninger når de har smerter og vil slippe .

klem til dere

IngunnBW sa...

Tenker på deg og Lillegrå innimellom. Godt dere fikk Georg i hus så ikke Vilja ble helt alene. Klem

Gro sa...

Å nei, så trist :(
Føler virkelig med deg.

Klem

TorAa sa...

uff og uff, hvilken trist historie.
Det er bare så leit å miste en slik god venn.
Den eldste katt jeg har hatt ble 27 år. Kastrert hannkatt med navn Per.

Tre av våre senere katter er blitt overkjørt i en alder av bare 6 år.
Så nå har vi lært å ta kattene inn før de følger musene til sjøen om høsten - da måtte de passere en veldig trafikkert vei, stupbratt både opp og ned.
Så nå er våre 10 og to er 7.